lørdag 4. april 2009


PÅSKE!

Ja, nå er vi instalert på hytta ved sjøen, med lammelår og påskeegg og det meste som hører med . Ligger noen late dager foran oss, med besøk av barn og barnebarn. Nå håper vi på sol & varme. Og akkurat nå skuer mitt øye en speilblank sjø, men ingen sol. Den skal komme kl 14 ifl yr.no.
*****
TUNTREPUTE!
Nå er puta ferdig, og venter bare på å bli overlevert til eieren. Har bestilling på en til, men skal bruke litt mykere garn i den.


Gammelsymaskina etter bestemor ble tatt frem, sammen med en gammel jakke som egnet seg som bakstykke. Symaskina var litt treg, men etter en omgang med oljekanna var den som ny :).
******
BARNEHAGEGENSER 1!
Nå er den ferdig, og venter bare på å bli brukt av ei lita frøken. Jeg sydde på bilde av Emilie & foreldrene. Vet ikke hvordan det holder seg i vask, men da er det bare å sprette det av!
BARNEHAGEGENSER 2!
Og man må jo ha enda en genser. Denne blir strikket i Østlandsgarn. Bruker samme mønster som på vesten i forrige innlegg. Enkelt og effektfullt!
*******
HIMMELBLÅ!


Da ønsker jeg dere en knallfin PÅSKE!

Jeg skal lage en god kopp HIMMELBLÅ-te nå. MMMMMMMMMM....... Nydelig!

23 kommentarer:

Lena sa...

Det var en sjarmerende kar på det første bildet:-) *fnise* Fantastisk flott pute du har strikket!! Wow! Så pent det ble med de bildene på den røde genseren, det var en god idè. Du får ha en flott påske, kos deg masse masse:-) PS: Nå skinner sola her, jippiii!

Tovepia sa...

Du og du så fin den puta var!! Og genseren til Emile var artig med bildene. Holder selv på med noen praktiske plagg til Rikke. Mora ønsker ikke stasplagg, og hvorfor ikke. Sitter ut i sola på Nordmøre med kryssord og strikking og et glass øl!!Men måtte innom for å se om noe skjer;) Ha ei kjempefin helg på hytta du også. Får håpe sola er kommet for nå er klokka passert 14.00;) Klem fra meg!

Stubbetufsa sa...

Den puta var flott!
Og det var en fin ide å sy fast bilde av bruker og foreldre på genseren, så er det lett å se i barnehagen hvem sin genser...
Ha ei fin påske der du sitter og venter på sol! Vi har heller ikke sol i Kvænangen.

Tino sa...

Den puten var noe av det vakreste jeg har sett! Og så fine gensere til Emilie,de kommer nok godt med.
Ønsker deg en fin påske!

Anonym sa...

Oi oi oi!! Så heldig æ e som får ei så FANTASTISK fin pute! Den va jo 1000 ganger finere enn puta vi så på i byen som kosta 900 kr... Glæde mæ te å se den på plass i sofakroken ja... Genseren te Lille Mille ble supersøt!
Ska lage chili-con-carne vi no... Glæde oss te Fevåg-påske!!! Stooor gul klem :)
-Tonje-

Monicas sa...

woooooooooooow.....så fine ting...puta; me like...å gensern va koselig...du, æ e jo amatør på akvarell, men det hadde jo vært morro å malt på bestillig....kniiis....håper jubilanten bi gla...her ha hæ stæsha mæ opp med push up, og hold in, men ingen sa jo nåkka om alt som bli klemt innimella alt dette....sukk...kan bli morro....go påske

Jorun sa...

Åååå... Den tuntreputa var kjempefin!
Strikking er nok ikke min sterke side. Her går det bedre med hekling...

IngersATELIER sa...

Hei i Trøndelag, nydelig pute Inger... mer en nyyydelig:))
Det høres ut for at deg blir en hyggelig Påske. Jeg har en ny blogg med min digitale kunst, stikk innom og se!

http://thalias-digiart.blogspot.com

Kos deg masse!
Klemmer!

Anonym sa...

Å såååååå fin den genseren va da:) Den glede vi oss t å bruk ja.
å den puta....å sånn kunna vi å tenkt oss ja;) kan æ kjøp garn? ;)Glede oss masse t å kom utover t Fevåg å ha påske ferie der:) ska ha m meisen så vi kan gå masse på tur:) ses i morra:)

PS; du skulla blogga saccosekken å da...den va kjeeempe fin:)

Anonym sa...

Hei!For første gang inne hos deg.Har koset meg lenge og vell her.Du lager mye fint.Likte ponco-settet til barnebarnet,og den vesten din.Nydelig!
Kos deg og nyt påsken.Her er det ferie på meg nå:)
Kommer tilbake hit og titter etter påske.

gletting sa...

Hei Inger! Du lager så mange nydelige ting. Og så gjør du dem ferdig. Jeg har et ferdig tuntre i en bærepose på loftet. Der har det ligget en god stund. Dessuten har jeg somla bort lappene til et vanlig restegarnlappeteppe til enkelseng. Kanskje jeg finner dem igjen en gang vi må rydde i det innerste inne. Og Fanakofta i Kauni. SUKK! (Høyt!) Den ligger bak sofaen i stua og skal monteres.

Jeg ønsker deg og dine god påske, vi høres igjen!

Hilsen Grete

Lene sa...

Hei, Inger :)

Fantastsik bilde øverst her, hehehe :)

Skjønner at dere er i ekikkelig påskemodus, og det er godt. Her tror jeg ikke freden senker seg helt før i morgen. Da kommer barn og barnebarn, og vi skal bare kose oss. Og så reiser vi bort til helgen.

Så vakker puta ble. Og så såååå mror at du bruker den gamle symaskinen :) Jeg bruker også en gammel en etter svigermor, men ikke så gammel som din, da :)

Og så bladde jeg nedover her. Emilie har jo blitt såååå stor!! Utrolig vakker er hun og - etter bestemor, skjønner jeg ;) Herlig!

Fortsett å kose deg masse i påsken, Inger :) Goood påskeklem fra meg :)

Lene sa...

PS - og så blir jeg jo helt sjuk av å se alt du tryller frem! Om jeg bare var halvparten så flink.... Sukk.... Du er virkelig en hånarbeidets kunstner:)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Nydelig pute! Å flott rød genser, veldig sjarmerende med bildene montert på:) Får bare krysse fingrene på at de holder seg i vask:)

Ha en flott påske, å kos deg masse på hytta!
Stor klem fra Chatrine:)

Elins Strikkeri sa...

Her var det mykje fint, tuntreputa var berre nydelig:)Ha ei flott helg!!

Sylvia sa...

Hei Inger
Så lekker pute du har strikket. Jeg har noe lekkert garn (angora-feit og ull) som jeg skal strikke pute av........
Så søt en genser til lillesnuppa også, og HIMMELBLÅ te, hvordan smaker den? Flo og fjære? hi hi
Håper du har kost deg masse i påsken!

Stubbetufsa sa...

Hei, Inger!
Artig å høre fra deg! Men jeg har nok ikke nådd å besøke alle 50 i dag, det er fra skjærtorsdag dette påskepartyet har vart. Slutter i dag.
Klem tilbake!

Knitgirl sa...

Den tuntreputa var bare nyyydelig!!!

Elzie sa...

Nej men, hur har du fått tag i mitt porträtt Inger?? Ha, ha, ha. Härlig bild på den strutsen.
Och vilka fina saker du stickat. Jag har just gjort färdigt en tröja till mig. Ja, färdigt och färdigt. Det är det tråkiga monteringsarbetet kvar!
Hoppas ni har det fint däruppe.
Kram Elzie

Hilde C. sa...

Hehe, jeg skvatt ordentlig da jeg kom inn på bloggen din nå og så rett inn i et par brune strutseøyne :-D
Tuntreputa di er lekker! Jeg så du skrev under her at du lurte på å lage et helt teppe. Det vil helt sikkert bli lekkert om du gjør det :-)

LivM sa...

Nydelig pute du har laget, og et teppe kommer jo til å bli fantastisk flott! Likte godt vesten din også!

Bodil sa...

Den puta var flott:) Nydeleg mønster det der.

Miriam sa...

veldig pen pute