mandag 4. mai 2009




HEI HEI!
Lenge siden jeg har blogget nå. Men vi har hatt noen herlige vår/sommerdager. Og da må man jo være ute og nyte dagene. Føler jeg har vært litt slapp med kommentarene også, men jeg har vært innom og sett på alt det fine dere fyller bloggene med altså!!!!! Så kommentarer kommer!





**********
VEST/JAKKE!

Jeg holder fremdeles på med dette mønstret. Synes det er så enkelt og dekorativt. Strikket en liten jakke, som ble for trang! Da var det bare å ta fram den fantastiske boken "MASKEBALL" og hekle noen solruter. Så nå passer den.




********
KROMSPRAY!

Jada...... hva kan man ikke gjøre med en boks kromspray fra Biltema? Noen gamle lamper og en urne med drivvedkvister i, ble forvandlet til ekte "sølv"!




Skulle tent ett lys i denne lyslykta, slik at dere har fått se effekten. Jeg skylte den under vann før jeg sprayet den. Da ble det noen vannperler som lakken ikke festet seg på, slik at den ble litt gjennomsiktig!

*******
MINIALPAKKA!


ÅH..... det er såååå mykt og godt. Holder på med babygenser.....

*******

Ønsker dere en fin uke.

Og HUSK:

Nyt våren i fulle drag! (Habban med Labban har fått seg egen benk av drivved! Venter på at vi skal ta frem sykkelen og ta oss en tur. Hun sitter faktisk oppi kurven når vi er ute på tur. Skjønner ikke at folk peker og ler:).... )

14 kommentarer:

Monicas sa...

der va du ja....ha savna dæ her inne...vakker topp...litt orginal og stiiiiili...

Tovepia sa...

Hei Inger, trivelig å "se" deg igjen;) Genseren din ble rålekker! Jeg har en tendens til å strikke for stort;) Har ennå ikke fått kjøpt meg sprayboks. Var på Bilteme og lette etter krom, men fant det ikke. Ikke rart slik som vi sprayer i denne verdenen:) Men det ble virkelig vakkert, og så artig når noe man allerede har, får en slik ansiktsløfting!!
Ha ei fortsatt flott uke, selv om godværet har forlatt oss;) Klemmings

elle-melle sa...

Så koselig innlegg du har laget her.

Det er sant som du sier, med våren blir det mye mer tid ute og liten tid til strikking og den slags.
Det der med sprayboks er kjemelurt.

Ha en fortsatt fin vår, både inne og ute:)

Elins Strikkeri sa...

Råstilig trøyevest du har laga deg!! Lurt med sølvspray, du fekk jo masse nytt no:) Ha ei flott veke!

Havfruen sa...

Flotte bilder som roper vår. Ja vi har hatt ei herlig tid, det må nytes. Flott jakka som var for trang, gjorde seg med de rutene.

Tror folk hadde pekt enda mere om jeg satte Major med sine 40 kg oppi kurva:)
Ha en flott uke du også:)
Klem herfra:)

Tino sa...

Så stilig vest. Og så fint det ble etter du har spraymalt. Her nytes også våren, blir ikke tid til så mye håndarbeid nå.
Ønsker deg en fin uke videre!

Stubbetufsa sa...

Jeg likte den jakken! Det ble så fint med de tre oldemorsrutene!

Anonym sa...

Heia! Har du tatt det første bildet her (bildet med hvitveisa mot himmel´n ?) Syns det va sååå fint! Kanskje æ kan få en kopi?
Klem *Tonje*

cille sa...

Nyyydelig jakke du har strikket, og jaaaa selvfølgelig skal vi nyte våren i fulle drag....snart er det ett år til neste gang igjen...

Lovise sa...

Hei på deg. Artig å se at det står til liv hos deg. Du har vel nok å pusle med i disse herlige ukene med lyse dager.
Kos deg videre med strikking og andre hyggelige sysler.

Elzie sa...

Åh vad mycket fint du visar här. Hoppas du njuter fortsatt av våren.
Kram Elzie

Tino sa...

Ønsker deg og dine en super 17.mai feiring! Klem!

Sylvia sa...

Hei Inger
Jeg lurte på hvor du hadde blitt av, men så bare koser du deg og nyter sommeren. Slik skal det være! jeg har ikke akurat fått oppdatert mye i bloggen i det siste jeg heller........men vet nå at alle er jo der ute, og det er bare å ta seg en besøksrunde, så er vi i gang igjen.
Håper du har nytt det flotte været som er nå. Klemmer fra meg.

Vårt lille hjem sa...

Heisann..
Jeg ser at du har sprayet litt her, jeg kjøpte silverspray på biltema i dag og tenkkte å prøve meg litt her. Lurte litt på hvordan effekt ble etter en stund. For på burken står det at den ikke skal berøres..men jeg kjøpte den likevel ;) Skal prøve på noe annet før jeg prøver meg på lampa som jeg egentlig har tenkt å spraye.

God helg..Hege