mandag 30. juni 2008






Å leve er ikke nok


solskinn,


frihet


og en liten blomst


må man ha!


H.C.Andersen


*********
Frem med symaskina!


Min nye, fine symaskin har stått urørt lenge nå. Så jeg fant ut at det kanskje var på tide å ta den frem!


Nye puter & løper!


Sydd i grov lin med blonder. Tenkte jeg skulle ha strykemotiv på dem, men fant ut at de var finere uten...



Og selvsagt må Linselus nr. 1 være på plass!


Strikketøypose til Emilie på 5 mnd!

"Ja men, Farmor..... æ kan jo itj å strikk!!!"

*******


Strikketøyveske!

Var inne på bloggen til Sylvez og hun oppfordret oss til å tenke økologisk!

Så jeg tok frem den stygge, gamle jakken....


....og sydde en veske. Den er perfekt til å ha strikketøy i pga at den er så god og romslig, samtidig som den holder innholdet på plass. Den er nemlig litt smalere øverst! Og som dere sikkert ser er både knapping & lommer bevart.

****
Bosniasokker!

Disse var morsomme og kjappe og strikke. Blir garantert flere par!

*********
Ønsker dere en flott og innholdsrik sommer med late dager og masse hygge!

Jeg drar hit. Til mitt PARADIS på Fosen!

VOFF VOFF!



6 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Linselusa di er bare skjønn!
Så masse fint du har sydd!
Nydelige både puter og vesker!
Å jeg som skrøt på meg at jeg skulle sy så masse...hm.. her står maskina fortsatt på bordet og støver ned...

Ha en nydelig sommerdag!
Klem fra chatrine:)

randi-53 sa...

Hei Inger!

Å så mye fint du har laget.Fikk jammen lyst til å sy jeg også,men dessverre så ligger det bare ikke for meg.Så jeg får holde meg til strikking som før.
Dribo og jeg drar noen dager til Frosta,skal bli godt i god været.

Ha en fin dag.
Klemma fra Randi

Anonym sa...

masse nydelig her!
Svært smakfullt med den rosa på putene, liker fotograferingen din:-)

og skjønn liten vofs:-D

Anonym sa...

Lekre puter du har sydd deg, Inger. de ligner litt på noen jeg har kjøpt på salg. Kjøpte likesågodt 6 puter, jeg, de var jo så billige!!!
Og flott at du tok utfordringen min, da!!! Posen ble jo så flott!
Og lille skjønne Emilie, da!!!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Titter innom for å ønske deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

Lene sa...

Åååå, du storkoser deg i ditt parasis, tenker jeg. Det er godt - og vel fortjent :)

Så flotte saker du tryller frem med symaskinen. Min gikk til streik her om dagen - mot slutten av uteputesyingen min. Men... Den er eldgammel. Hahaha - det skjønte jeg da jeg fant igjen dens make på teknisk museum her om dagen ;)) Heeelt sant - måtte bare ta bilde :)

Emilie er skjøøøøønnnn!! Og så så stor hun har blitt! Klart hun må ha strikkepose, hun og, hihiii ;)

Og knallherlige bryllupsbilder nedenunder, da ;))

Kooos deg masse, Inger :)
good klem fra meg :)