fredag 18. juli 2008

Slik jeg ser det, må du finne deg i regnet hvis du vil se regnbuen.



....... men det får være måte på hvor mye regn man må tåle. Men i dag skinner sola!!!!! JIPPI!



Dette er hverdagsantrekket i Trøndelag. Og solparasollen en kjekk å ha når man drar på tur i regnet.....
****

JAKKE!




Her er jakken ferdig. Jeg forandret litt på mønstret, som vanlig. Mønstret er hentet fra boken "Feminin strikk". Strikket i silketweed og en tråd tynt sokkegarn. Synes den ble stødig og passe tykk. Skal sette i ett bredere silkebånd..

****

PUTE!Ny pute til kurvstolen. Ser det er mange bloggere som hekler bestemorruter. g da får man lyst til å henge seg på den bølgen. Her er det brukt restegarn. Synes den passet godt i denne stolen på hytta.

******
MYGGEN!
Mygg & knott har vi nok av her ute ved den regnfulle trøndelagskysten. Og de er store og skumle! Hjelper hverken med Myggmelk eller OFF! når denne karen kommer med snabelen sin.....
*******


BISCOTTI!

Synes disse kakene er såååå gode til kaffen. Ikke for søte, så de passer perfekt til cafè latte eller vin! Bare prøv! Enkle å lage er de også. jeg hadde hverken mandler eller hasselnøtter i huset, så jeg brukte peanøtter. NAMNAMMMMMMMM!!!!!




Biscotti:
(Ca. 40 stk.)
1 1/2 dl grovhakkede mandler, hasselnøtter eller pistasjenøtter
100 g smør, romtemperert
1 1/2 dl melis
2 egg
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
2 ts revet sitronskall/appelsinskall

2 ts vaniljeessens eller vaniljesukker



Varm ovnen til 200 grader. Visp smør og melis til en luftig masse. Tilsett eggene ett om gangen og rør inn resten av ingrediensene. Trill deigen ut til tre pølser og legg dem på et stekebrett kledd med bakepapir. Stek pølsene mitt i ovnen i ca 15 minutter, ta de ut og la dem avkjøles i noen minutter på rist. Skjær de opp i 2 cm brede stykker med en taggete brødkniv på tvers. Legg dem så tilbake på stekebrettet med den ene side opp. Stek dem videre i ca 5 minutter på hver side slik at de blir sprø. Avkjøl og oppbevar i beholder med lufttett lokk.Regner med at man kan variere smakstilsettningene i denne oppskriften til det uendelige. Man kan kanskje tilsette kakao, likør, kardemomme, kanel og andre julekrydder, rosiner, sjokoladebiter, kaffe osv.

***********

Da ønsker jeg deg en GOD SOMMER!

Legg gjerne igjen ett lite spor etter deg! Jeg blir såååå glad når jeg ser at DU har vært på besøk!

(Kjenner du lukten av kaprifol!)

13 kommentarer:

Muffin sa...

Det får da være måte på med regn hos dere. Jaja godt du har stor parasoll iallfall! Jeg er helt skremt over hvor store og farlige mygg det er i Trøndelag. Her er det ingen mygg, de har blåst bort med den iskalde østavinden...
Ha en fortsatt nydelig sommer!

IngersATELIER sa...

Hei igen Inger.
Du har nå iallefall godt skydd for regnet... Ikke har du regnet vekk heller;)) Så flott du var i den nye jakken.... Den var virkelig lekker! Kjeksene så deilige ut! Håper virkelig dere får bedre vær nå, så bra ut for helga der tror jeg. Her regner det i dag, blåser også, men skal ikke klage jeg!
Ha en flott helg iallefall.
Klem fra sør!

Cloudberry sa...

Den jakken var jammen flott.
Herlig rosafarge!

Hilde C. sa...

Så flott jakka di ble! Den oppskriften på biscotti må prøves, det høres så godt ut. Takk for at du deler oppskriften :-)

Anonym sa...

Så søt Chari va på bildet!! Og neste uke må va lag masse biscottia på hytta... Nesten spist opp vårres vi no... Skummelt!! ;) *Klem* -Tonje-

bea's blog sa...

Hei Inger!
Sa fine bilder ha du igjen!!! :)
Du se veldig flott ut!!!
Jeg er ogsa med i blogspot-bloglandia na; ma du kommer for en besök?!!? Velkommen!
Ha en fin ny uke
Bea

Elzie sa...

Åh vad söt den koftan blev. Jag har tittat på den i min bok och tänkt sticka den. Får väl se om det blir av *s*.
Solparasoll kan man använda till mycket verkar det som.
Jag hoppas du njuter av sommaren. Här har vi knappt haft några myggor i sommar!!!
Kram Elzie

ANNEPÅLANDET sa...

Koselig blogg du har! Jeg synes jakka ble kjempefin og feminin. Håper dere får brukt parasollen til litt andre ting også!

Anonym sa...

Så fin blogg du har her. Så delikat og nydelig. Ønsker deg en flott ferie.

Anonym sa...

Hei! Så mye fint det ver i bloggen din, også skriver du så fint! Fortsatt god sommer fra meg!

Anonym sa...

Hei Inger!
Var det virkelig så lenge siden jeg var innom her???? Men nå er jeg her, og jeg må bare skryte av den flotte jakka di. har jo den boka jeg også, så det er vel et mulig prosjekt (blandt alle de andre....hi hi)
Du kledde den godt, altså. Og bildet av deg med patasollen var bare herlig!!!!
FERIE her hos meg. Nyter den første dagen meg å gjøre INGENTING! er ikke det deilig da?
Fortsatt god sommer!

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Et øyeblikk lurte jeg på hvor man fikk tak i slike store fine paraplyer....;) Det hadde vi trengt her nord, for her bøtter det ned dag etter dag...
Så nydelig jakke du har strikket! Hos meg ligger håndarbeidene urørt... å det i flere uker nå.
Det er ganske mye jobbing på meg for tiden, så kveldene går med til avslapping, og tv titting med armene helt i ro;) Men jeg skal nok ta det igjen sånn litt utpå høsten, når datteren og ellers feriefolk har reist hjem. Da blir det nok helt sikkert mere blogging også:)
Ønsker deg en kjempefin kveld!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Lekker jakke du har strikket! Den kler deg godt. Skal si du har en kjekk "paraflaks", det hadde jeg trengt i dag. Her øs-pøs-regner det fra åpen himmel og jeg hører det buldere ikke så langt unna. Nå skal jeg snart en tur til Skien med mamma. Vi har fri begge to i dag og tenkte vi ville ta oss en runde å kikke litt. De to eldste bor på hybel der oppe så vi tar nok en tur innom de også. Gratulerer med overstått navndag! Så hærlig unge i lekker dåpskjole.
Ha en fin dag Inger!
Klem fra meg