fredag 8. august 2008


Hei hei!

Nå er jeg tilbake etter noen fine dager på hytta. Har bare slappet av med litt maling, strikking o.l. Kost oss med god mat og god drikke sammen med familie og venner. Og juli har vist seg fra sin beste side med sol og varme! Da er jo livet herlig uansett hvor man befinner seg!


*****

JAKKE!

Emilie har fått ny jakke. Denne er strikket i Smart og en tråd babygarn. Ble tykk og god. Brukte ikke oppskrift. den ble til underveis.
"Farmor, denne blir god å ha når jeg skal i ishallen og se på pappa`n min! Og se på de fine knappene da!!!"
***
BOLERO!

Etter inspirasjon fra yndlingsboken min,"Maskeball", har jeg strikket en topp. Skulle egnetlig sy på ett skjørt, men det ble så klumpete og rart at jeg fjernet det. Bruker som en kort topp istedet. Den er stikket i bambusgarn. Veldig godt og mykt, men det tørket sent. ........

******

ORDEN!

Var lei av aviser og blader som lå "all over". Så da gikk ferden til fjæra for å samle pinner. Hadde store planer om å fikse dette selv. Måtte da vel greie såpass! Men har man 10 000 tommeltotter og ikke vet opp ned på en skrue, er det ikke så greit. Så da er en nevenyttig mann god å ha.!!!!!!!

"Takk skal du ha!"

******

SKAUGUMBEGONIA!

Fikk en knoll av min mor for mange år siden. Den overvintrer i kjelleren og blir tatt opp i lyset om våren. Den har blitt utrolig stor og fin.



"GO HÆLG! KOS DOKK MASSE!

Æ håpe på grilling, for da blir det mange godbiter på mæ! BOFF BOFF!!!!!"

7 kommentarer:

LivM sa...

Så nydelig jakke og topp du har strikket. Flink som klarer å lage eget mønster!

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Så skjønn jakke! Snuppa er bra heldig!:)
Boleroen: superfin! Ja du den boka er bare knall-fin, henter masse inspirasjon der selv:) Men akkurat i øyeblikket er alle mine håndarbeider satt på vent. Har så masse på jobben, men når høstkveldene kommer blir det nok mer enn tid nok.
Kos deg masse, å ha en superfin lørdagskveld!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Kjempesøt jakke til nusselig jente! Og jakken du har strikket itl deg selv var også flott! Jeg har jo den boken i hylla selv jeg... *mumler*

Hilde C. sa...

Så skjønn jakka til Emilie er - det er godt gjort å bare strikke ivei uten mønster.
Jeg likte veldig godt ideen din med tidskriftstativet. Kanskje jeg må ta meg en tur i fjæra nå... :-)

Anonym sa...

Hei Inger
Så mye fint du har strikket da!!!! Av deg selv!!! Du er jammen flink!
En sånn stige vil jeg ha i butikken, det har jeg snakket lenge om. Må kanskje høre om sønnen min kan lage en, han er nevenyttig!!

Ang den jasminteen og Lotusblomsten, så kjøpte jeg den i Oslo, denne uka, på BLACK CAT.
Hadde nemlig bare hørt om den, og ble så glad da jeg fant den der, så jg kjøpte noen stykker. De koster 9 kr stk, men den luxusen unner jeg meg, hi hi...... Smaker bare himmelsk!
Kos deg videre i kveld.

Bergheim sa...

Hei igjen. Djiiiss, for en søt liten jakke, og for en søt liten pie som er inni jakken !! Avisstativet ditt ble jo kjempelekkert. Nå må jeg også ned i fjæra og herme litt. ;)
Ha ei fin uke.

Anonym sa...

Så flotte klær du har strikket. Søt jente, ja jeg tenker du er stolt.