torsdag 29. januar 2009

AWARD & UTFORDRING
& LITT NYTT
& LITT HEMMELIG!

SE..... hvem som kom på besøk hos meg i dag! HURRA... den bringer lovnad om vår! Men nå er den ute i 3 -grader. Stakkar. (Kanskje jeg har foråsaket en flues død nå!)

******
AWARD!
TUSEN TUSEN takk for denne AWARDEN kjære Hobbydilla.
Den videresendes til:
&
*****
UTFORDRING NR 1!
Jeg fikk en utfordring fra Catharine om å vise bilde nr 6 i mappe nr 6 på pc`n. Og jammen ble det ett bilde av Chari Habanero i snøen. Her står hun i "kåpen" sin, og venter på å komme inn i varmen. Tror kanskje det ble en tur i dusjen også!

Jeg gir utfordringen videre til:
&


********
UTFORDRING 2!
Denne utfordringen fikk jeg av Tovepia: å ta bilde av favoritt-tingene mine. Synes det var vanskelig å plukke ut ting, men her er noen av dem. Og som dere ser er det gamle ting med masse minner og historie.




Dette bildet fikk jeg av min kjære datter da hun var på klassetur i London for 16 år siden. Synes det er så artig uttrykk på denne karen!



Arv etter bestemor. Hun fikk dette i dåpsgave for over 100 år siden.

En liten skål som jeg fikk av mine foreldre for mange år siden.

Ostindia-serviset som jeg har samlet på i mange, mange år. Og nå har jeg faktisk til 12....



Vinkassen som opprinnelig var en smultkasse. Min far hadde den som brødboks for 60 år siden. Denne har det vært masse god vin i ja......


Da gir jeg utrordringen videre til:




*****

LITT NYTT PÅ PINNENNE!



Strikker på en vest nå. fant inspirasjon i ett engelsk blad. Får se hvordan den blir etterhvert. Den blir veldig god og myk, i den ultimate blandingen Babyull/tynn alpakka!

*****
HEMMELIGHET!




Dette er egentlig veldig hemmelig. Emilie blir 1 år på tirsdagen, og da må hun jo få noe strikkete på bursdagen sin. Men jeg har en mistanke om at hun er inne på bloggen min, så jeg kan ikke publisere prosjektet ennå!
*****


"FARFAR......
....får æ låne brillan dine? Farmor sier det er helt i orden altså! (Ser dere alle de fine tennene mine?)"


"KULT!"




"DU E SNILL DU!"

****

Da ønsker jeg dere en fin dag! Jeg skal på kino og se: Revolutionary Road i kveld! Gleder meg til det ja!

*******

OG... snart er det helg igjen.

Så da si æ det med det samme:

GO`HÆLG! OPPFØR DOKK FINT!

13 kommentarer:

Havfruen sa...

Her var det mange flotte bilder å se. Både av lillejenta og fine ting du har. Det "strikkete" Emilie får så kjempefint ut.
Ha en flott dag.

Tovepia sa...

Skal si du har jobbet godt i dag! Fine bilder og lekkert servise. Litjpia er kjempesøt, en liten milepel når tenner kommer:) Skal bli spennende å se hva du strikker på, for det så lekkert ut. God fornøyelse på kino og ha ei riktig god helg, klem fra meg!

hobby dilla sa...

hei:) Det skal bli spennende med den utfordringen eg fikk av deg....har et samsurium uten like av bilder på pc`en...men får nå prøve:) For noen herlige bilder av barnebarnet deres. Hun er virkelig helt til å spise opp!!
Ha en flott dag videre:-)

Tino sa...

Nydelige veslejenta, aner jeg en liten prinsessekjole på bildet?
Og den vesten må jo bli supermyk og varm. Den blandingen må jeg prøve. Klæm!

Muffin sa...

Dette var en koselig bloggpost som jeg har studert lenge og vel. Nå må jeg ned i kjelleren for jeg kom på at jeg har en fin gammel kasse der et sted! Nesten like fin som din! Og ja, jeg skal prøve å oppføre meg fint, selv om jeg ikke alltid lykkes så bra med det. God helg til dere!!

Anonym sa...

Tusen takk for awarden kjære deg.
Så spennende med alt det du strikker på nå. det er nok best å følge med på sida di, tenker jeg....
Ønsker deg en riktig god helg! KLEM

Elzie sa...

Här var det mycket fint som vanligt. Har själv fått den där uppmaningen, men då var det 4:e kortet i 4:e filen, ha, ha.
Och en sån liten goding i farfars glasögon!!
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så hyggelig at du likte bloggen min og vil følge den - det gjør meg glad =)
Så søt hund og nydelig barnebarn, hun er vel livets dessert..? Kassa di med vin likte jeg - både med og uten innhold... GOD HELG til deg også.

IngersATELIER sa...

Heisann Inger... Nå har jeg tatt utfordringen din. Så mange fine ting du viser, men det fineste er nok prinsessa di:)
God helg i Trøndelag!
Klem herfra!

Anonym sa...

Så fine gamle ting du viser fram. Det servise er bare vakkert! Håper vi får se skjønne Emilie i det flotte du har strikket til henne :) Gratulerer med dagen til Emilie i morgen!!

Hilde C. sa...

Jeg gleder meg til å se dine hemmelige prosjekter :-)

bea's blog sa...

Hei Inger!
Tusen Takk for Awarden!!!
Vil send den gjerne videre...
Sa söte bilder ha du her igjen, bare herlig er det.
Ha du sett min lille Berlin rundtur? :))
Klemz fra Tyskland
Beatrice

Monicas sa...

Kjære du...takk for en varm klem....kjente det godt:)