lørdag 7. februar 2009


PONCHO & BUKSE & ETT-ÅRSDAG!

Tenk....nå er det 1 år siden vi ble farmor & farfar! Vi feiret Emilies ett- årsdag med brask og bram. Hovedpersonen var i sitt ess, og sjarmerte alle gjestene.




"Kjære gjester!

Velkommen til min store dag. Takk for at dere ville dele denne dagen med meg. Og så mange store, fine pakker dere har med. da erklærer jeg bursdagen for åpnet! OG jeg har lyst på kake! "

****

Emilie ønsket seg poncho og ullbukse. (Eller var det mamma`n). Settet er strikket i Østlandsgarn. Heklet en bord nederst, og sydde på noen perler.

Nærbilde av hekleborden.

******

Da ønsker jeg dere en flott helg, med ett sitat av Nils-Fredrik Nielsen!

"Enkelte holder sin sti så ren at de aldri får seg til å gå på den."

28 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei Inger og gratulerer med Emilies ettårsdag! Nydelig drakt du har strikket, duse flotte farger. Heklebord og perler ble kjempefint! Fins det et mønster på denne, eller har du strikket etter eget hode? Ha en riktig god lørdag! Klem fra meg:)

Tovepia sa...

Glemte å si, nydelig jente! Og med sløyfe i håret;-)

Tino sa...

Så søt hun er, og gratulerer så mye med 1-års dagen hennes! Årene flyr så fort, synes ikke det var lenge siden mine var så små.
Nydelig sett du har laget!

Havfruen sa...

For en søtnos av en jente, grattis med dagen. Skjønner godt at jenta (mamma`n) ønsket seg disse klærne, de var jo kjempefine ;-)
Ha en fin lørdag!!boarr

Bergheim sa...

det var en ruktig så nydelig jubilant. Og et nydelig strikkesett. jeg har sikkert sagt det før. Noen får litt garn og noen pinner mellom fingrene og tryller fram de vakreste ting.
ha en fortsatt fin helg.

Bergheim sa...

Jeg mente selvsagt RIKTIG så nydelig..

hobby dilla sa...

Hei:) Gratulerer så mye med dagen! 1 års dag det er stas det:)For en nydelig liten jubilant og flott gave du har laget.Den slo nok ann hos mor tenker eg:)
Ha en fortsatt fin helg og god morsdag i morgen!

Monicas sa...

Takk førr besøket...alltid koselig når du innom...du, det settet var knallfint...åsså farmor da...sukk..lurer på om æ får bli det en gang....go morsdag

Elins Strikkeri sa...

Nydelig sett til ei skjønn jente!! Fortsatt god laurdagskveld og ein flott morsdag:)

Skautrollet sa...

Hei.
Veldig koselig blogg du har.
Jeg titter innom igjen.
Ha en fin morsdag.

IngersATELIER sa...

Hei... Gratulerer med vel overstått, så fiiin hun er! Hun ser ut til å forstå at det var en spesiell dag! Ja tiden raser avgårde, synes ikke det var lenge sia hun kom til veren!
Settet var nydelig, håper du har en fin morsdag Inger.
Kos deg videre!

Tino sa...

Har noe til deg i bloggen min, fortsatt fin morsdag :)

Anonym sa...

Så nydelig jubilanten var. Og det herlige settet du har strikket til henne. Tenker det var fint på henne. Det ligger en liten utfordring til deg i bloggen min. Klem

elle-melle sa...

Herlig bursdagsbarn!
Og heldig er du som er bestemor til vidunderet.

Hun blir sikkert veldig fin i nystasen.
Jeg likte godt den hekleborden du hadde i kanten.

Randi sa...

Har du sett!! hun var jo så søt!! og for ett nydelig sett du hadde strikket!

Ha en fin mandag
Klem

Anonym sa...

Å, sååå skjønn 1 åring da! Og den gaven var flott, det må jeg si. Du er bare kjempeflink du, Inger.

Hilde C. sa...

Det var et nydelig sett til ei nydelig jente! :-)

Spurven sa...

Så flott sett til ei nydelig jente!

Takk for vakre bilder, gode sitater!

Jeg vil gjerne gi deg en award som du finner i bloggen min.

Tino sa...

Jeg har fått ny bloggadr:

http://ti-nos.blogspot.com/

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Gratulerer så masse til den skjønne lille dokka!
Settet var nydelig! Har forståelse for at "mor" hadde ønsket dette for sin lille datter.

Tusen takk for fine hilsninger til meg! Her har jeg bare vært på jobb i det siste, men i dag har jeg altså fri, å det er deilig!
Så ser jeg i forige innlegg at jeg har fått en utfordring av deg; den skal jeg få tatt:) Tusen takk:)

Ønsker deg en jempefin kveld!
Klem fra Chatrine:)

Anonym sa...

For en nyyydelig prinsesse!!! Tenk et år allerede, før du vet ordet av det er hun skolejente ;) Kjempelekkert sett du strikket til henne! Det er hun nok god og varm og fin i :)

Anonym sa...

Så flott ettåring du er farmor til! Og nydelig sett du har strikket til henne.

pepperkverna sa...

Så nydelig drakt og flott jente da! Hege

Tovepia sa...

Hei Inger, takk for gratulasjon. Ja, det er et under! Og det stresser et bestemorshjerte mens det hele står på, men no har æ "landa". Ha ei riktig god uke og klem fra meg!

Elzie sa...

Vad hon är söt den lilla tösen. Och så fina presenter ni gav henne. Den där ponchon var väldigt snygg. Får man fråga var du fått tag i mönstret till den?
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

IngersATELIER sa...

Hei Inger. Takk for hilsen! Innom for og ønske deg ei deilig helg. Her går livet sin vante gang vet du:) Men jeg begynner og vente på våren. I dag kvitret fuglene så fint og det er varmegrader i lufta, så det er håp;))
Kos deg masse!
Helgeklem!

Tovepia sa...

Hei Inger, det ligger noe på min blogg som jeg håper du tar imot, for den fortjener du;) Ha en god lørdag og klem fra meg!

Stubbetufsa sa...

Nå er jeg bare innom for å ønske deg /dere ei god helg! Håper alt står bra til!