onsdag 4. juni 2008

Heisan! Og dudliattentei! For sola og deg og meg.
Joda, jeg er her! Men tror jeg har gått inn i dvalemodus. Her er det sommer & sol, og vi NYTER dagene.
***
Og se hva jeg fikk av gode, snille Kari. Tusen takk ! Slike utmerkelser er koselige å få. Jeg ser at mange har fått denne utmerkelsen allerede, så jeg gir dem videre til alle mine bloggvenner i Blogglandia. Jeg sette utrolig stor pris på dere.


Jeg ble også utforderet av Kari!:

-Plukk opp den nærmeste boka.-
-Åpne på side 123.-
-Finn den femte setningen.
- Blogg de neste tre setningene.
- Utfordre fem bloggere, og skriv hvem som utfordret deg.

jeg plukker opp den boka jeg leser nå: "Terapien" av Sebastian Fitzek.

"Han ble med ett klar over hvor merkelig situasjonen måtte virke for Anna. Der satt han, drivende av svette, på kne forran sofaen, mens hun bare hadde vært på toalettet i tre minutter. Hva slags forklaring kunne han vel gi på det?"

Ja, hvis du lurer på det må du nesten lese boka. Spennende, men litt merkelig!

Så skal jeg utfordre 5 bloggere:

Thalias sjelerom


Randis gladstrikk


Mariannes hybel


Muffin.
(Dere må ta en titt på den nye mønsterbutikken hennes! )

Krealiv
*******
Jeg er i sokkemodus for tiden. Synes FABEL er så morsomt å strikke med. Og det blir gode sokker som er fine å ha i joggeskoene. Jeg strikker en litt kort "ankelsokkvariant" Da går det med ett nøste.
Og selvsagt måtte litjsnuppa t a farmor få nye sokker også!

PULSVANTER!Pulsvanter er kjekke å ha både sommer og vinter. Disse er strikket i Cotton Viscose og pyntet med perler.

Og disse er strikket i tynt ullgarn. Begge er strikket i havskummønster, men det er vanskelig å få frem mønstret på de sorte.

ORMEN LANGE!

Nei da, Thalia. Det er IKKE en slange. Vet jo at du er livredd dem! Men det er ett skjerf. Jeg la opp 3 masker på pinne nr 4,5 og økte annenhver omgang til jeg hadde 12 masker på pinnen. Strikket nesten opp nøstet, og felte annenhver omgang. Men det ser ut som det er store, heslige FLÅTT på det! Er det rart at Chari Behn ser skræmt ut!

*****

Har vært ute i hagen og knipset litt i dag. Disse gjør meg GLAD! Synes det er så utrolig at ett lite frø kan bli noe så vakkert.

Ønske dokk all en flott dag!

Masse SOLskinnsklæmma fra Trivelige Trøndelag!



9 kommentarer:

IngersATELIER sa...

God morgen trivelige Trøndelad;)) så flott innlegg Inger, nydelig! jeg har også gått i dvalemodus... det tror jeg forresten det er mange som har gjort... må vel skylde på godværet:) Takk for utfordringen, klart jeg tar den... når jeg "kommer tilbake. Neeei, er ikke redd for strikkeormer:))) Ellers har jeg helt noia, og hver gang jeg klipper plena... ser jeg meg veeeldig godt om, for her er det masse stålorm. Ja, i hagen bor de også, men slik er det her i sør. Ser du også er glad i fioler, skønne er de. Ønsker deg en herlig sommer, men vi prates og skrives... klart det.
Solklem fra sør.

Fjellrosa sa...

Ønsker deg en flott helg:_))) Nydelige bilder du har her!!

Lovise sa...

Hei.
Så herlige sokker du har strikket. Kjempelurt å lage ankelvariant, de er jo så behagelige når det er sommer.
God sommerkveld til deg.

Elzie sa...

Så trevligt med en utmärkelse. Man blir så glad när man får dom.
Här var det skönt på morronen med mulet väder, men nu skingras molnen och det blir varmare och varmare. Puh! Kan inte med när det är +30 grader *s*.
Så mycket fint du visar förresten.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Anonym sa...

Heisan....stikker innom for å ønske deg ei fin uke.
Alltid koselig å stikke innom deg... her er det alltid masse koselig å hvile øynene på og ikke minst få inspirasjon fra

Anonym sa...

Så flotte sokker da Inger. Og pulsvanter og alt det andre lekre du lager. Kjempeflink er du, det må jeg bare si!!!
Ha en fin uke.

Anonym sa...

Hei. Det ligger en utfordring til deg i bloggen min.. Her var d jammen masse fint igjen.. Du er bare så flink..

Lene sa...

Hahahaha!Duuu, her har du meg, som er litt treg i oppfattelsen... Chari Behn, ja.... Ikke fått med meg det navnet, jeg. Raasende festlig, hihiih ;)

Du, så mye flott du tryller frem i sommervarmen - sitter vel og koser deg med håndarbeidet ute i sola :) De champagnefargete pulsvarmerene med perler på var bare helt nydelige!!! Og så synes jeg vel jeg ser tuppelura i røde lakksko og den nye boleroen. Skikkelig lekker!!

Jeg håper du storkosa deg med Mojitosene! Mmmmm... Har alltid ingrediensene klare her - og spesielt nå om sommeren, når jeg dyrker min egen mynte. Nammi :)

Ååå, jeg har plantet nydelige stauder her ute. Eeendelig!! Tenkt, til og med humla fant veien tvert - så nå nytes både synet, duften og lyden av sommer.

Værgudene får ikke helt bestemt seg her. Det har vært ventet regn, og et par-tre dråper har falt - men så skinner sola igjen. Hadde slettest ikke vært dumt med en skikkelig rotbløyte her nå.

Ha en fortsatt finfin dag, Inger - og kos deg med de nyyydelige blomstene dine :)

Gooood klem fra meg :)

Lene sa...

Hahaha... Duuu, vi har publisert kommentarene presis på samme tidspunkt... Koselig at du er hos meg, mens jeg er hos deg ;)

Molly er en herlig blanding mellom bishion frisee og dacs. Hun storkoser seg i sommervarmen - og elsker å ligge på trappa å følge med påhva som skjer i gata "hennes". Ja, for hun tror jo at hun eier den iblandt ;)

Jada, vi nyter litt av dagene og - men nå begynnr det jo å bli virkelig gøy å holde på - nå som vi ser litt resultater :)

Kose deg masse, du og :)

Klem igjen :)